Cute Blinking Blue Cat

Sweet Potato
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Thursday, 7 June 2012 | 8:01 pm | 0 Atasinchi

Assalamualaikum .
     Haii sume, Sihat ?? Lau tak sihat makan ubat bnyak-bnyak . Tpi jgn overdose sudaa.. Hari ni tetibe rase mcm nak update pasal penjagaan muka je.. Sape taknak muka licin , cantik , putihh  sume tuh kan? Kalau muka cantikk kita bertambah yakin nak tampil depan orang ramai. Tip-tip kat bawah nanti korang jgn risau lahh. Sebab bahan-bahan yg perlu guna tu senang je nak cari. Pasaraya belambakk. Tak perlu bazir duit beli pencuci muka yg mahal and etc . Bahan-bahan dia pon kita biasa dengar kay.

Tips yg nie pasal nak cerah , halus dan melicinkan kulit .
   Ambil sebiji timun (dibuang kulit) kemudian kisarkan. Selepas itu tapiskan dan sapu ke kulit muka. Kemudian biarkan sekurang-kurangkan 20 minit. Lepas itu basuh muka dengan air. Seeloknya di amalkan sebelum tidur. Atau korang juga boleh menggunakan kentang yang dikupas kulitnya dan dibasuh sehingga bersih. Campurkan dengan putih telur dan lumurkan pada muka. Biarkan kering. Lepas itu baru basuh dengan air. Atau korang juga boleh gunakan air beras. Ambil air nasi yang ditanak sebelum ia kering sebanyak beberapa sudu. Lumurkan ke muka ketika ia masih suam. Biarkan kering dan basuh sehingga bersih.

Tips yg nie pula bagi yg ada masalah jerawat & nak hilangkan parut jerawat .
   Beras pulut di kisarkan. Kemudian tapiskan untuk mendapatkan serbuk yang halus. Ambil sedikit serbuk yang telah di tapis tadi dan campurkan dengan sedikit air. Sapukan di muka dan biarkan sehingga kering. Kemudian basuh sehingga bersih. (Boleh juga di gantikan dengan kacang hijau) Tips ini mudah diamalkan cuma perlukan kerajinan dalam diri. Yang penting pastikan kita minum air yang secukupnya setiap hari agar kulit wajah tidak kering dan kusam. Dan jangan lupa senyum selalu sebab senyuman itu penyeri wajah. Lagi satu senyum tu kan sedekah , watpe nak lokek senyuman ?

Kay dah . Tu je kot dulu . Korang faham kan ? Try lah buat. Takleh kasi banyak-banyak , takut ade yg tak menjadi. Tapi Insya-Allah jadi punye. Tips ni mudah je kan ? So rajin-rajinlah buat ye. Last pesanan rajin minum air masakk n rajin senyum kay ?
PAST FUTURE


_______________________________________
◕ Disclaimer ◕


Holla ! You've dropped in my space. Be nice here and copycats not allowed. Thank you :)
I do Heart You
_______________________________________
◕ Shout Here ◕

Put your cbox code here.

_______________________________________
◕ Sing Along ◕


_______________________________________
◕ Big Claps ◕

Basecode : Ana Min- Ji
Template : Sya Syahirah
Header : OneWifey
Tutorial : OneWifey
BestView : Google